Introducere in marketingul strategic
In articolul trecut am facut o scurta introducere in marketing, spunand in ce context putem discuta despre el, spunand ce presupune si de ce majoritatea companiillor au nevoie de un consultant de marketing.
V-ati pus vreodata intrebarile „Ce este marketingul strategic? La ce foloseste acesta?” ?
Daca da, sunteti pe site-ul potrivit si cititi articolul potrivit. Daca nu, atunci puteti sa ramaneti prin preajma pentru a va familiariza cu notiunile acestea, avand in vedere ca se impun din ce in ce mai mult in domeniul consultantei.
Marketingul strategic reprezinta „scheletul” unei campanii de marketing cu rezultate. Astfel, orice campanie de marketing trebuie sa aiba un plan care defineste clar obiectivele. Prin termenul „clar” NU ne referim la obiective precum „sa creasca vanzarile”, „sa primim like-uri si share-uri”, sau „sa avem mai multi utilizatori pe site-ul nostru”.
Toate cele enumerate sunt gresite si putin mai jos aflati si de ce.
Pentru a intelege mai bine situatia, luam ca exemplu obiectivul urmator: „sa primim like-uri si share-uri”. Daca ai primit azi doua like-uri, inseamna ca aceasta campanie a ajuns deja la sfarsit, nu? Sunt lik-uri. Sunt doua. Este exact ce ai cerut. Tocmai din acest motiv sunt gresite obiectivele de genul. Alt motiv pentru care obiectivul dat ca exemplu este gresit o presupune irelevanta acestuia pentru companie (degeaba ai sute de mii de like-uri pe Facebook, daca nimeni nu cumpara de la magazinul tau online).
Cum sa alegem un obiectiv corect?
Un obiectiv corect trebuie sa poata fi:
- Clar
- Masurabil
- Relevant pentru companie
- Exact
- Real
Luam ca exemplu un magazin online care doreste sa inceapa o campanie de marketing. Prima etapa a campaniei de marketing o reprezinta setarea obiectivelor si a strategiei. Un obiectiv bun poate fi in exemplele urmatoare: „sa se vanda 3 produse/ saptamana”, „sa creasca vanzarile cu 10% in urmatoarele 2 luni”, sau „sa crestem rata de conversie la 8%”.
De asemenea, obiectivul trebuie sa fie si real. Spre exemplu, daca un magazin online se afla la inceput de drum si nu are produse scumpe, este foarte putin probabil si destul de ireal un obiectiv care exprima o crestere a vanzarilor la o suma de cateva sute de mii € din a doua luna de la deschidere.
Ce urmeaza dupa alegerea obiectivului?
Dupa alegerea corecta a unui obiectiv, urmatorul pas il constituie segmentarea publicului si tintirea inspre segmentul potrivit din piata. Daca acest pas este indeplinit corect, campania de marketing se afla intr-o directie buna si eficienta pentru compania ta.
Vom continua cu mai multe detalii despre acest subiect in articolele urmatoare. Pana atunci, nu uita sa ceri o oferta personalizata si sa alege serviciile unui consultant de marketing pentru a creste afacerea ta intr-un mod eficient.
P.S: Paste fericit alaturi de cei dragi!